Followers

Showing posts with label tag. Show all posts
Showing posts with label tag. Show all posts

Saturday, May 23, 2009

Award Meletop...Ummi Abiqis & Amida..

Thank you for Ummiabbiqis (Yan) for passing me 'Penulis Nota Meletop Award'..haha..meletop gitu....so Yan..tunggu lerkomen yang lagi meletop2 lepas ni...ekeke



1-copy badge ''2009 cute's blogger award''untuk letakkan diblog anda.

2-Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda?

received this award from Amida_korea yang dulu stay in korea , srkg dah stay kat dubai pulak...ups suppose she changes her nick name to Amida_dubai..ahaks..just kidding kak.......
i know her when i join online biz last 2 years..then on off..and now meet again in blogging world...nice knowing her...


3-Setiap blogger mesti menyatakan beberapa fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya (anda di tag).

1.Suka berforum...emm kalau x berforum satu hari x sah
2.Suka blogging gak..kalao x memblogkan diri satuhari mahu meroyan
3.Suka masak....mestilah kan...tp tgk mud jugak..hahah..kalo virus M melanda..x suka ler..
4.Suka shopping online...

4-Anda perlu memilih 6 award seterusnya dan menyatakan pada mereka diblog anda....

'The blogger Award Friendship goes to':

1.Mamasyaza
2.Yan
3.Kak Yong
4.Nest
5.Aida
6.Intan

Kalo dah buat...just ignore k.....

Hug n Kisses..

Friday, May 22, 2009

Tag & Award Dr KAk YoNg & Mamasyaza...........

Another Awards from Kak Yong & Mamasyaza....Baiknye hati Kak Yong & Mamasyaza memberi award2 ni....cute2 pulak tu....kecil tapak tangan...satu blog ku tadahkan....





Tag - Profile Blogger

Terangkan maksud gambar itu.

Picture we took in Bandung..masa ni kat Tangkuban Perahu....

Kenapa pilih gambar itu?

Sajer....sajer nak tepek ...gambar ibu dan anak..hahah.....

Senang je tag ni....sapa nak jawab sila jawab yer...

Warm regards,


Wednesday, May 6, 2009

Tag Beatiful Girls Award

Award From kak Yong..thank you for passing me de very..very..very cute award...suka3..comei sangat...mcm awek korea ler cartoon ni ...hihiks....
Syarat2 menerima award ini:

1. Pastikan jantina anda ialah perempuan
mestilar....cik u-jin mmg pompuan tulen....semestinye sangat tulen...bkn auww2 tau...
2. Copy badge sebagai award anda
done...

3. Nyata 7 sebab kenapa anda bangga menjadi perempuan

  1. Bangga menjadi perempuan sebab boleh lahirkan baby... Can't find the words to describe it... hanya perempuan yang melahirkan jer yang tahu.....
  2. Bangga menjadi perempuan sebab apa2 pompuan didahulukan....ladies first gitu....
  3. Bangga menjadi perempuan sebab ada 'ladies market' heheh...lelaki xde tu..kui3...itu satu kebanggaan ..
  4. Bangga menjadi perempuan sebab syurga di telapak kaki ibu yg sememangnye seorg perempuan..
  5. Bangga menjadi perempuan sebab boleh bergaya mcm2 fesyen....from top to toe..heheh..kalau lelaki...emm....balik2 t-shet ..kemeja...cam kurang menarik je...
  6. Bangga menjadi perempuan sebab sesekali merasa ler ade org hantar bunga...ihiks...kalo lelaki..dah tentu jarang2 sangat berlaku ..betul x..
  7. Kalau dalam family Bangga menjadi perempuan sebab satu satunya anak tunggal perempuan...so manja lebeh sikit....ahaks...jgn marah..

4. Pass kan award ini kepada girl-friends anda ...
so u guys yang cantik n cun melecun ...meh ler beramai2 amik wei...
fizan, ainal, aen, tasya, mezah, eidaice, ana, ain, iyta,kak ita,kak izan, rozieq,amida,kak ida,aida,intan,ana,kak seha,mamaju,ida,ungu violet, manja....sapa2 yang belum ade boleh gak ambil k..

Friday, May 1, 2009

TaG fRoM eiDaiCe , MeZah, Tasya

Before i answer this tag.....here this comment from my tagger about me...amboi..kemain korang ek... guling2 aku baca..ade2 je korang ni..wakaka..
Komen Tasya
13. siapakah orang no 2.
Kak Mas...
selalu aku cakap ngan mak aku.. Kak Mas ni macam Kak Mah.. Kak Mah tu lawa..so kak mas pun kategori lawa ler.. dia suka terjah kat forum belionline.niceboard.biz
- hahaha..tasya...mekacih lar..kena puji2 ni..kembang semangkuk ayun aku
Komen Eidaice
12. bagaimana pulak dengan orang no 3
Mas-ujin
....aaaaa.....paling suka dengan dia ni...seorang yang cute...comell dan kelakar..peminat fanatik cerita korea nih....
-heheh..eidaice...tq... kembang sekejap...wahaha..
Komen Mezah
13. siapakah orang no 2.
mas???...tinggi paras bahu aku je...wakakakaka...cute...comel...cun...dan dengan kekecikkan badannya tu buat dia sentiasa nampak muda wpun lebih tua dari aku...kalo bercakap tu lembut je suaranya...teringin gak aku jd wanita sopan mcm dia tapi tak boleh...corong suara aku dh takleh di ejas...
- uit mezah...aku sopan ker..wakaka....x yah ler wei hang sopan...kang kitaorang pelik plak..ko sesuai dah mcm tu..
TAG
1. anda rasa anda hot?
..cuaca pun panas..mmg hot...males betui nak kuar dr rumah...
2. upload gambar kegemaran anda
lebih dari satu boleh ke?hahaha..tamak haloba betui..pls 'click' play buton..

3. kenapa anda suka gambar ini?
korea scenery.....cool jer...sedap mata memandang.....bila lar nak sampai sana ek....dlm mimpi je lar kot...muehehe
4. bila kali terakhir anda makan piza?
last 2 week rasanye...masa melawat my sil bersalin ..bawak piza dan makan kat sana togeder2....
5. lagu terakhir yang anda dengar.
OST Boys Before Flower..
6. apa yang sedang anda buat selain selesaikan tag ini?
dgr mp3..lagu korea..
7. selain dari nama anda sendiri,anda suka dipanggil dengan nama apa?
U-jin..heheh...sbb nama ni digunakan masa 1st time berforum n biz online...
8. Rakan kesayangan tag seterusnya
...adoi...nak tag sapolar..sumer dah kena sapu..ponin den..
1. Kak Seha 2. Ana3.Aen4.Kak Ida 5. Wana6. Kak izan
9. siapa no 1 kepada anda?
Kak Seha..Kakak yang sangat peramah,brutal..dan kelakor...hebat dlm aksi2 merempit ni...ngeh3..
10. bagaimana pulak dengan no 4?
Kak Ida...bukan sahaja seorg doktor..tp gak sangat2 kreatif dalam jahitan..buat cake....macam2 ler..kalo boleh semua nak buat sendirilar...suka juga dgr nasihat2 berguna drp dia..
11. kata sesuatu tentang orang no 5.
Wana....emm ..kalo dalam forum...kan main lagi ayatnye..mula2 bertentang mata cam malu2...tp dah lama2 tu....bes kawan dgn wana ni
12. bagaimana pulak dengan orang no 3
Aen..yang tahu dia ni suka shopping...especially hbag...baju...tudung...ekeke...kalau citer pasal ni laju je minah ni...
13. siapakah orang no 2.
Ana.......emmm..ini my SIL...rasa cam ngam ngan dia ni....minat pong sama..cuma dia ni rajin lar...bebanding ngan cik u-jin
14. bagi pesanan anda untuk orang no 6.
Kak iZan...masak sedap2 tu buat kecoq air liur jer...ce hantar2 kat shah alam ni...ahaks.....

Wednesday, March 18, 2009

Tag - Kawin

ni pic. masa anibersary ke-7..dah ade dlm pc..nanti senang2 cik u-jin scan gambo kawin pulak ek....

Kali ni aku telah ditag oleh Cik Nest...jom layannnnnnn..wei nest!! byknye soklan...


:7:

When was your engagement?
01.05.1996
When is your marriage anniversary?
31.08.1997
How long have you known your spouse?
Since 1993
How long did you date before you got engaged?
3 years...ermm almost..
Where did you meet your spouse?
Bilik Jurutek UTM ...masa meeting..hahaha..
What is your spouse’s full name?
Mohd Darwis
Do you have any children?
Yes
How many?
3
Do you have any pets?
Nope
Do you own or rent?
our own house
Do you live in the country, city/town?
shah alam selangor...suka hati korangler nak bagi kategori hapa..
What is your favorite activity you do together?
...emm...makan, tgk tv, cd..sembang x hengat....
Do you have a favorite vacation spot?
no favorite spot..mana2 yg bes kami pi ler..
How many siblings do you have including in-laws?
My own 6 + in laws 6 = 12
What mosque do you attend?
Masjid Shah Alam... agenda wajib setahun sekali...tarawikh....
Is this the mosque you got marrried in?
Nope..
What town is your current address?
Shah Alam
Do you work or stay home?
I'm a career women...
Where did you go for your honeymoon?
Langkawi 5days 4 nights...hamikkk ko..
Leave a piece of marriage advice:
Happiness in marriage is not something that just happens.
It must be created...most important is what???...yup..."kerjasama"...
Name listed down here pls do this tag ok..hohohoh
:: aen ::
:: jelitayu::

fizan
ainal
izanman

Monday, January 12, 2009

Ujin Blog's Value

Kih2...tgk kat blog nest ade ini...nak cuba nasib gak....wow..rm1ok leh wat downpayment kereta..ahaks.. siapaler yg berminat nak beli blog den ni...keh2..
Entri yang mencapai ke blog MY HEART MY SOUL anda adalah sebanyak : 6 linkEntri yang mecapai ke posting dan blog anda ialah sebanyak : 27 link Harga blog anda ialah RM10163.52.


My blog is worth RM10163.52.
How much is your blog worth?

Saturday, January 10, 2009

Azam Baru Dan Telatah Anak

Tag dr Kak jelita kita...hehehe...

NYATAKAN 3 AZAM/HARAPAN BARU UNTUK ANAK/BABY/BAKAL BABY :
1) Nak masak untuk diorang selalu..
2) Nak monitor pelajaran sabrina ngan sofea supaya kasi up
3) Nak curahkan kasih sayang yang x bertepi...

NYATAKAN 3 AZAM/HARAPAN BARU UNTUK SUAMI TERCINTA :
1) Nak menjadi seorang isteri mithali
2) Nak bagi papa pampered lebeh2 sikit tahun ni..ekeke..
3) Nak maintain cun...ahaks..

NYATAKAN 3 AZAM BARU/HARAPAN UNTUK DIRI SENDIRI :
1) Nak jadi mama & isteri mithali gitu...
2) Nak beli 2nd house yang selesa....
3) Nak simpan duit banyak2...

NYATAKAN 3 AZAM BARU/HARAPAN UNTUK KERJA/KERJAYA:
1) Nak kerja rajin sikit..ekeke..biar dpt bonus banyak..gaji naik banyak..hua..hua..
2) Nak kurang mengular...ceh mana ade???...in fact org baik tau kat opis kalo bos ade ..buat kerja je..
3) Since buat 2 kerja dlm 1 masa...harap2 ingatan ni kuat...otak x mengong...sekian...

UPLOAD 3 KEPING GAMBAR ANAK ANDA DAN SEKEPING GAMBAR ANDA BERSAMA ANAK YANG TERBARU


TUGASAN DI SAMPAIKAN KEPADA 3 AHLI LAIN
1) Aen
2) Nest(nak tgk gambaq hang ngan anak)
3) Eidaice

Saturday, January 3, 2009

Hand Writing

I've been tag!!!! again!!!!! hoho kena dera ngan kak ita n ainal...ish2...malu sungguh nak tunjuk my hand writing ......kih2 diatas permintaan ramai...2 org jer pun...eheks, it has been done...

1) Your Name/username

2) Left handed or right handed

3) Favourite letter to right


4) Least favorite letter to right

5. Write 'The quick green alien jumps over the lazy blue turtle":blueturtle:

6. Tag 6 people: :violin:

Sila-silakan ler yer.... :pinkturtle:

Thursday, December 4, 2008

Tag Dari Kak Jelitayu


And lovely are the blossoms
That are tended with great care,
By those who work unselfishly
To make the place more fairAnd,
--------------------------------------
like the garden blossoms,
Friendship's flower grows more sweet
When watched and tended carefully
By those we know and meetAnd,
---------------------------------------
if the seed of friendship
Is planted deep and true
And watched with understanding,
Friendship's flower will bloom for you


Firstly..macih banyak2 pada kak jelitayu yang sudi beri poem ni kat cik u-jin ...speechless banget sih...dah bertahun2 lama dah x dpt poem2 mcm ni..last dpt masa dolu2 boypren bagi...
..huks huks..huks........
Kak Ita..walaupun kita belum pernah bertentang 4 mata 2 hidung 4 lubang hidung 2 telinga..ekeke... coz akak jauh nun di perak sana..namun u-jin harap hubungan kita kekal sampai bila-bila ...kembang setaman ...selamanya..insyallah...dan dgn adenye blog ni selalu2 lah melawat kawasan .....jgn gelak ek kak...x pandai lak nak perayat..muehehe..
kak jelitayu thanks kak.."keep in touch.."
-----------------------------------------------------------------------------------------
*Here are the rules for this tag*
1. Copy the badge and put it on your blog. done!
2. Link back who pass you this special TAG. done!
3. Spread this tag to at least 7 or more bloggers who you think you are friend with.here we goes...
1.Aen
2.Eidaice
3.Kak Ida
4.Ain
5.Nest
6.Tasya
7.Rozie-q
:minimo_05:

Tuesday, October 21, 2008

Tag - Top 2

Tag dari kak Jelitayu....jawab jangan x jawab...ahaks

Top 2 things found in your wallet as always:
1) Duit 2) IC
Top 2 things to do when i’m sad:
1) Nangis 2) mandi lama2
Top 2 songs you can listen to again and again:
1) Lagu Korea..2) Lagu-lagu Anuar Zain
Top 2 reasons to watch television:
1) Boring 2) teman husband n anak2
Top 2 places I’d want to visit 10 years from now:
1) Tanah Suci Mekah 2) Korea
Top 2 current obsessions:
1) Internet2) craft
Top 2 favorite nickname:
1) Mas 2) U-jin
Top 2 favorite food:
1) Nasi Lemak 2) Spaghetti
Top2 favorite snacks:
1) Chacho's 2) Potato chips
Top 2 favorite website:
1) Belionline 2) wmc
Top 2 goals you want to accomplish:
1) Nak beli rumah besau..ekeke 2) nak baby boy
Top 2 favorite to do:
1) kacau yasmeen... 2) sembang ngan anak2
Top 2 favorite places:
1) Rumah 2) rumah le...bes pe dpt dok rumah...
Top 2 things i can’t wait to happen:
1) abah sihat cam biasa...sentiasa doakan abah...
2) dapat bonus..
Top 2 places where I love to shop:
1) Giant2) Jaya Jusco
Top 2 persons to tag:
1) Aen 2) eidaice

Friday, October 10, 2008

Tag

Tag from kak jelitayu n aen......
7 Facts About Me!
1. Anak ke 5 dr 6 adik beradik
2.Sudah berkahwin dan mempunyai 3 heroin...hero????...ahaks..bila yer.tunggule projek mega..
3.Peramah jika berjumpa org yg peramah...eheks..kalau x mati kutuler jawabnye
4. Senang sangat nak tidur..kadang2 5 minit pong boleh lelap
5. x sabar kalau nak satu2 bende tu...cthnye..kalo beli apa2 rasa nak bukak masa tu gak..hehe
6.Suka craft activities..cuma masa x mengizinkan ....
7.Kalau ade masalah suka selesaikan cepat2...tensen kalo selagi x setle..

Now, 7 Facts about me, From My Point Of View...
1. x suka gosok baju...hehe sebelum ade bibik dulu cari baju yg x yah gosok..haha...senang..
2. Baik hati....eh....ye ker...mudah kesian ngan orang...selalu kena marah ngan huby sbb mende ni..
3. Suka gelak....hahaha...walau kdg2 dlm hati tuhan je yg tahu....
4. mudah juga menangis...kalau tgk citer sedih...hehe...especially citer korealer....perasan ler jadi heroin kat dlm tu...ahaks
5. manja kot....org kata ler...sendiri pong rasa camtuler ..
6.Suka rumah sentiasa kemas.....buleh sakit mata...melihat brg2 sepah sana sini..
7.Masak kdg2 suka sangat.... kdg2 malas sangat...hehehe..tgk mood..

Next, I've To Tag 7 Friends Of Mine...
1.ain
2.mama iyta
3.kak setia
4.ibuajik
5.ainal
6.mezah
7.ecah..

Wednesday, August 13, 2008

First Time

Tag dr kak lisha...tq very much...mmuah...
Photobucket
My turn lak buat tag....jenuh nak menaip ....oleh sebab nest, tasya, aen ngan kak lisha tag me..thks all..berusaha ni menaip..
FIRST TIME NAIK KAPAL TERBANG...
5 years ago ...eheks...1st time naik kapal terbang..ejeje...pi hongkong,sen zhen,guong zhow aka co.trip sempena aku dptkan iso utk co. tu.......

biasa ler 1st time..poyo sikit r. teruja jgn ckpler...hehe...masa kapalterbang nak naik tu..ada 2 org pramugara yg hensem dok depan aku......dia tanye gak ler...sbb tgk aku dn kwn aku kalut semcam jer..ahaks...

"baru 1st time naik kapal terbang ke?"..wakaka...merah pdm muka kami..ekeke..

FIRST TIME MELAHIRKAN ZURIAT
20.04.99..lahirnye nur farisha sabrina permata hatiku yg sulong...rasa cam x percaya dpt jadi mama...bersyukur sangat...

FIRST TIME GI OVERSEA
Masa kecik2 lagi dah pi oversea..haha...singapore kira overseakan??..dulu mak selalu soping kat singapore kalo nak raya..sbb kain2 murah kat sana...tp skrg tebalik kot...org singapore mai jb shopping..

FIRST TIME DOK JAUH DARI FAMILY

Std 1 - Form 3 duduk hostel kat kota tinggi...alahai 20 minit jer dr rumah..hehehe..
yg betul2 jauh masa study kat utm kl...kira bebas lepas ler..hehehe...

FIRST TIME RASA DIRI GEMUK
masa lepas bersalin...rasa besar sikit ler badan ni..eheks...

FIRST TIME WORKING
Masa tunggu SPM start keje dah.Kerja Kilang Elektronik...rasa nye gaji pertama tu seingat2nye beli kan murtabak utk famili kat pasar malam...3 bulan kerja pastu dpt belikan mak tv baru..tp hat brp inci jer ler...hahaha..dasyat jugak..


FIRST TIME BERCINTA
cinta monyet byk gak ler..hahaha...tp yg x buleh lupa masa form 1..ade sorang boy tu mmg suka sangat kat aku...so masa hujung tahun nak cuti skolah..kan biasa kita bg kwn2 sain autografkan...so aku pong sama ler..aku bg ler kat dia ...
amboi 7 page dia tulis...sumer nye luahan hati jiwang karat...ya rabbi...siap tabur bedak lagi dlm tu...huk aloh..
tp 1st time aku bercinta lps spm ..sbb aku pong suka kat bdk tu..hehe..tp jodoh x kesampaian...emm males nak ingat ler...uwa....
sib baik ade pengubat hati...mohd darwis masa di utm..dan sampai sekarang..muga jodoh kami berpanjangan...amin..

FIRST TIME MERASAKAN DIRI CANTIK
bila ek..masa kat utm kot..sbb ade org panggil aku sheila majid...wakaka..free hair lagi masa tu..
masa kawin of cozler..double perasan...entah ler..bersyukur apa yg tuhan bg...sumer kurniaan tuhan tu cantikkan..

FIRST TIME TENGOK WAYANG
masa kat UTM gak..hahaha..tenguk movie Jurassic Park dgn kwn2..heheh..tukang bawak
Nor hidayahler..sbb dia ni familiar jln2 kat kl ni... kami ni sumer org kampung..ekeke..
masa tuh menjerit bagai..ish malu kat orang ..

FIRST TIME MASUK HOSPITAL
Masa bersalin puteriku yg pertama..di Sheila specialist centre..

******************************************************************
NAMA-NAMA TIMANGAN OLEH ORANG YANG TERSAYANG
Adik aku panggil aku dik (apsal ntah ..sbb aku kecik kot)
Famili panggil aku Mas.
Papa panggil aku Mama.
Kawan2 cyber aku panggil aku U-jin.kekadang Mas ujin..

FAVERET FOOD?
Nasi Lemak
Spaghetti
Cheese Cake


FAVERET KALER?
Pink, White, Orange ok gak..coklat pong suka gak...merah hati pong bes gak.wakaka...semualer..warna kusam je x suka

FAVERET SONG?
Sesedap telinga Mendengar especially korean song..
kalo malay skrg ni suka lagu Aizat n ANuar Zain

SIKAP YANG BUAT ANDA STRESS
Bodoh Sombong, Berlagak Pandai..Tahu nak komen jer..

3 MENDE YANG MESTI ADA DLM HANDBAG
wallet, henpon , lipstik

KALI TERAKHIR ANDA NANGIS BERIA-IA?
Last year...huhuhu...
sapa anda nak tag...
1.Eidaice...haha..eida..buat jangan x buat
2.cIK AIN..msdnoraini
3.mezah
4..TemaN CYBER yg lain...


I changed my font at thecutestblogontheblock.com

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin