Followers

Showing posts with label permata hati. Show all posts
Showing posts with label permata hati. Show all posts

Friday, January 13, 2012

New Year 2012

Assalamualaikum semua..
Alhamdullillah kita berada sudah di tahun baru masehi 2012
ade yg carry forward azam ke...hahaha...
apa pun smuga azam th lepas terlaksana dengan jayanye
dan azam tahun ni
smuga ianye sesuatu yang lebih baik dan menyinar lagi..
ceewahhhhh...

oh...tahun ni...
anak2 ku
sabrina form 1 sudah..tahniah kakak dpt masuk krk..
sofea std 5
yasmeen ??? aaaa std 1...so kiyut...my cikonet is growing up so fast..
amani pula..dah nak sambut birthday 1th on feb nnti...yeay..

ni masa orientation day...tgk tu lencana kat pingggang... x sangka lak bibik jahit kat pinggang...adoipun... nak tukar x sempat dah...kira oklah kan memen...hehe..


x sabar sungguh dia betui dia naik bas sekolah.... so mama n papa kena lah sekodeng 2 weeks kat sekolah hari2.. ala2 private ivestigator gitu..haha

mama tambah bzzs..
papa lagilah double bzs..

apa pun mama nak big thks kat papa untuk hadiah th baru galaxy tab 8.9 "...;)
insyallah akan mama gunakan sebaik mungkin...

Hug N KiSseS,



Saturday, March 26, 2011

sepetang bersama amani...@ putrajaya C.R.U.I.S.E

terbalik2 entry haku ni...nasiblah yer...mahu pening korang baca...:P
tp ade aku kisah...hahaha...

amani dlm cruise tuh titun jer xde kerja lain...tp bagus gak...
kalao meragam kang aku yg kelam kelibut...
sajer nak upload gamba jalan2 bersama amani...
masa ni amani baru 40 hari...sibuk je nak jalan2...
sempena cuti2 sekolah...nak jln jauh2 x beranilah..
...kakak2 amani lah yg ajak...amani ikut ajer kannnnnnn....:P
jadi mamanye ikut jugaklah...hehehe..

alhamdulilah xde apa2...masa ni lagi 4 hr nak lepas pantang..
kalau dulu masa mak aku masih ade mahu kena bebel 3 hari 3 mlm...
ade berani...???

ho ini 1st time kami jln2 naik cruise ni..
dah brp kali nak naik..ade je halangannye..
hari nak hujan ler...sudah tutuplah....rasa cam mahailah..
kiranye asik x jadik je...tp kali ni...dpt ler naik..
just nak bgtau...
yelah sharing is caring is loving...:))
kalau x silap tiketnya dlm rm80 untuk satu famili..ini rege pakej tau...
kalau x kira pakej...dewasa slm rm30 sorang...gitulah kekdahnye..
sementara tunggu cruise....kita photo shoot dulu....tp camera cabuk je lah..:P

masa ni nak makan2 kat alamanda....amani kena tunggu lah...kami nak isi perut..
me with my princess kat tepi tasik putrajaya...me n incik papa n amani...

ni kat dlm cruise.... merasa jugekkkk...

my cikonet posing ..blkg tu tantik...masjid putrajaya..
Hug N KiSseS,

Monday, January 3, 2011

New Year 2011

Rasanye belum terlambat nak wish
Happy New Year...
Apa azam th baru nih ek..
hehehe...

just quick update
sempena my kids kembali ke sekolah..

sabrina darjah 6, sofea darjah 4,
emmm ..paling risau kat sabrina...
harap2 ler tahun ni dia ade hati nak
study hard..hard n hard,,,
for upsr exam...
mama dia ni yang risau wooo....

nampak smooth jer hari ni..
sabrina naik bas sama dgn sofea...
satu sessi tahun ni..
seronok ler depa..
dpt pegi sama, rehat sama, balik sama...
yehhhhhhh!!

yasmen je lum setle..
lum daftar tadika pong..hihiks..
maybe this week gak r..
mmg dah start antar dia ke vic. readers..
tp pkir2 balik..kang sian plak dia x berkwn2..
sbb vic readers tupong fokus untuk reading je...
subject lain2 xdak..
so..diskus2 ngan incik papa...
finally decide antar gak..
hehe..

k guys...enough for today..
bzs sungguh with kids...
fuhhh....esok dah kerja pulokkkkk....:((

Hug N KiSseS,

Tuesday, November 30, 2010

karnival kfc - mitc melaka

update ar sikit...
since this is first time
kami pi kfc carnival @ mitc melaka
sungguh gigih kan famili ku ini
terutamanye diriku ini...
dlm buyung2 tuh...keh3
dah namanye berjalan ..suka jek

pastu bila balik
mulalar wat muka ngada2...
kat inciiik papa..;))
suh picit sana sini
hehehe


very fun n xciting especially for our kids
because a lot of games n gifts there...
depa sgt2 seronok..

memeen with uncle bestari..


byk kan hadiah..mana ler bdk2 x seronok....ni pong bkn semua tau..ade lagi...
for mummy as me..x enjoy..
fenatler tunggu ...
duduk pong penat..berdiri pong penat...
tp seronok gak sbb
tgk depa seronok...
kira beronok2 lah kami..keh3

Hug N KiSseS,

Thursday, July 16, 2009

EEEiiiii..ulat bulu ke ni...



Dah Macam Ulat Bulu pulak aku tgk 'my cikonet' ni...hahah...
melentok2....eeeiiii....
pic ni diambil sempena jadi model free utk Exchange Gift DRA bln lepas.....

ups citer pasai my cikonet yasmeen ni kan...mmg semakin petah bercakap..kdg2 x larat nak layan ckp dia....mcm2..ade jer idea dia...
tp dia ni ade satu habbit...suka tgk citer hantu n citer yg ade darah2...yg ade bunuh2....
citer thriller..
eeeiiii....kot nak jadi dr. bedah anak aku ni..haha..
lagi satu dia suka sangat2 layan citer hidayah(citer indon) tuh...
(ini pengaruh dr maid aku yg dululer nih...)
tp bagus gak citer tu byk pengajaran...
uh..buleh nangis guling2 ler kalau x bg...
aku takut tgk citer2 camtu...
yg dia plak lagi suka sangat tgk mende2 camtu...
darah...hantu..ulat...eiiiiii...

Hug N Kisses,


Thursday, July 9, 2009

CempedaK

Buah Cempedak Di luar Pagar
Ambil galah tolong jolokkan
saya budak baru belajar
Kalau Salah tolon tunjukkan..

Kih2..siap bepantun bagai....


xtvt ujung minggu lepas...gara2 xdpt tgk wayang citer transformers..so bebudak ni lepas dendam tgk cd transformers yg 1st dulu..sambil2 tunguu aku gureng cempedak..ekeke..


Ha...ni dia....yg ditungu2...

sampai x cukop2..rupanye 'my cikonet' pong suka gak tau cempedak ni...

lps satu satu...amboi !!makan dgn jayanye..pastu mkn sambil berpantun..boleh gitu...wakaka..

aku pong suka...tp diorang tinggalkan aku seulas jor..yg lain biji compodak jor...sampai tu ati ..sib baik xde batu belah batu betangkup.....adoilar...kalo x dah pi membawa diri dah..huhuh..


Hug N Kisses,


Wednesday, June 17, 2009

Uncle Lim..Subang Parade...

Tgk ler muka 'my cikonet' tu...
sdg tunggu respon aku camne...
sbb selalunya aku mmg pantau dia dr minum ais2 ni..
tp pandainye sungguh anak aku ni wat muka kesian..
nak mkn ABC...ekeke..

amik ler..mama x marah pun..sesekali..
ABC yang tinggi ni kan..
aku snap masa aku mkn kat Uncle Lim..Subang Parade...
walhal tekak sikit nye sakit ..
tp kerana cuaca panas sgt
dan teringinnnnnnn...
x kira...nak gak..nak gak....
lepas tu kan terpaksa share ngan anak2..
sbb x leh nak abiskan sorang2...ahaks...


Lps makan, jalan2 jap...
jumpaler cik oreo ni plak...
hahaha..suka sgt bebudak ni...
jumpa cik oreo yg besar...
poyos jer..ahaks..

Hug N Kisses,



Monday, May 25, 2009

ha...i know what u did last weekend..

Saje nak citer semalam..masa kami pi rumah Mil, yasmeen habaq kat my sil yang dia mandi susu....uish pelik lak rasanye...opah dia cakap padan ler yasmeen makin putih...ahaks...kan main suka dia kena puji..

aku pong terpinga2 sambil kepelikan ler..bila plak yasmeen mandi susu....bila plak aku hantar anak aku ni pi spa...aku sendiripong setahun sekali payah nak pi...ceyy..

balik2 tu sajer ler tgk scrub susu aku yang ade kat toilet....weiiiiiiiiii....tinggal secoet jer...huhuks.....no wonder lar....kantoiiiiiiiiiiiiii...
so korang tahu apa si cikonet tu buat kan.... ish....

Thursday, May 21, 2009

Hari Guru 16th May..

16th May...Yeah ..Hapy Teacher's Day...for those cikgu yang mengajar semasa sek keb dan sek menengah...lost contact dah ngan cikgu2...tetapi sesekali kenangan tu menyinggah di hati...ya rabi apsal ler nakal sangat dulu ek....adoilar..cikgu sori mori lar...x tahu apa yang aku pikirkan waktu itu...mentah tul masa tu.... perangai...huhuks...jgnler anak2 ade yg ikut..

Dlam noti2 ade gak cikgu yg paling disukai...Cikgu Tumi...ekeke pelik kan nama ni...tp niler cikgu yang paling akusuka ..dia ajar subjek maths...sbb tu subjek ni aku score...yg x suka semestinye cikgu disiplin..aiseh lupa lak nama nye...sbb garang sgt kot..mana xnye kena baling ngan duster..kena hempuk ngan buku ledger hat tebal tu...nakal sgt ler cik u-jin ni...huhuks x padan kecik..anyway itu semua kenangan yang tersemat dihati...dan kalau ade peluang jumpa...mmg nak ucap terima kasih banyak2 kat cikgu2 semua...dah besor2 ni baru terkenang betapa mulianya hati cikgu2 semua...trima kasih kerana mengajar erti kehidupan...rupanya bukan senang nak hidup senang.....huhuks..

Untuk cikgu anak2...selamat hari guru...trima kasih kerana bersabar, mengajar tanpa jemu...smuga anak2ku menjadi org yang berguna bila dewasa nanti....

special for sabrina n suya teachers...mini mug with photo printed...


Monday, April 13, 2009

bunjut kepala..

" hi...kita baru lepas mandi ..wangi x kita..."


geram tul tgk anak dara ni..tu ...kan main lagi posing ...eksen lak dia...kunun2 sempena pandai wat bunjut kepala...ghupanye selama ni dok perati mama yer...wakaka...

Thursday, April 9, 2009

Tok Mak Tak Sihat..

As i said in my previous entry...byk tul citer terperam dan terpendam...x semua hapy...ade gak brita yang agak merisaukan hati.....my mum masuk spital sultan ismail jb...huhuks.....she had an ultrasound last week...usus blockage( rasanye tuler...ade perkataan saintifik ..hapa ntah..)..so that my mum kena tahan wad. Her operation probably this coming week.....smuga selamat semuanye.....even skrg pun cik u-jin pon berdebar2 sebenarnye menunggu saat dan ketikanye......doakan my mum k...thks...

nukilan cucu2 utk tok mak...smuga selamat semuanye tok mak..

Monday, March 30, 2009

TiTiwAngSa....

Smlm xtahu nak kemana...kami pi Tasik Titiwangsa..hehe..poyo je....itukan tmpt joging, dating, study kami dolu2.. ..eheks....ye ker study?....betullll3.... study group....x tipu..muehehe..

actually we had a good time yesterday....great place to enjoy with family...horse ride rm1, boating rm3..playground FOC...parking FOC..hahaha.. itu yg penting..jimat...

uit..dah ade playground besar giler kat sini...bes gak jalan2 tasik ni...mcm2 gelagat...ade org berkenu...ada yang main remote car..ada yg joging...emm.. kami??? actually x plan langsung nak pi sini...so redah je lar...bwk bdk ni main playground

kelakar muka my cikonet masa ni...hehe..muka kena paksa..



then lepas tu pi naik kuda....minat tul bebudak ni ngan kuda...ekeke...at first yasmeen xcited sungguh nak naik..tapi bila dah sampai depan kuda lain lak jadinye...takut plak dia nak naik sorang2...naik 2 org uncle tu x kasik lak..

Jgn bawak jauh2 anak dara den tu...

Lots of fun for Suya, she rides by herself...ye lar kuda ni manja2 gitu..senang control..

Saturday, January 17, 2009

Happy Birthday Sofea

15th Jan 09, My special little princess turns 8 years old today....Happy birthday my sweet girl...
so tonite we went to secret recipe to celebrate her birthday ....
Special card from Eca....tq EcA....luv u tooo...mmuahhhh

"Happy Birthday Sofea"
panjang benor tangan..hahah
cake 'Cinonet' utk suya...jadilar beli besor2 sapa lak nak perabih..ekeke

after diner we did a bit shopping around.....memula tenguk2 jenguk2 dan....pappppppp..I saw a nice pair of voir shoe ..emm..20% less..papa belikan pleaseeee.....heheh..toce2
cam pelik jer kasut ni kan....merekot2..

tp lepas pakai dia jadi camni...ehekss..



I changed my font at thecutestblogontheblock.com

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin