Followers

Saturday, May 23, 2009

Menu For Today..Soto & Kek Batik Meri

i don't know what to cook today..emm ..no idea...ha!!!!.....so , I thought I'd make Soto Ayam but without the pegedel(ish..malas punye mama....ahaks)....anyway..my kids luv it....sup2 ni depa mmg suka....
Dah half way makan baru teringat nak snap pic.ekeke...
Resepi Soto Ayam
Bhn2 tumbuk
4 biji bwg merah
3 biji bwg putih
halia sedikit
rempah sup
Ayam
Prepare the soup...
Suun - di goreng
Sambal Kicap..
Cili api
bwg putih
gula
air asam
Then , Kek Batik Merie for desert ..ok ler kan...enough for today...
Hug n Kisses,

11 comments:

@LiYaNNuaR said...

adehhh... sedapnya kek batik itewww... tliurrrr...

FiDa@aMiDa said...

ujin - pos sket kek batik tu ke dubai :)

fizan *sew addict!* said...

dua dua feberet lah...soto!! argghh....meraban weih....

MAMASYAZA said...

rajinnya memasak...sedap tu...bebudak memang sukakan sup...sama cam anakku

Aida Alias said...

kek batik marie ni sedap masuk peti ais kan.. dah lama benor tk buat..

U-jin said...

liya-saje tepek mmg nak bg terliur ni..ahaks

k.mida- pos ke dubai..huhuh...sampai kat sana hancus kak..hehe

fizan..wakaka...hang sekelip mata je buat....cam magic sat je

mamasyaza...bdk2 ni sup apa2 pong suaka..fishbal, mushroom..janji sup

aida..ni pong tetiba rajin nak wat sbb ade org mintak resepi...berkurun gak x buat..

kakyong said...

salam u-jin,
anak2 kakyong pun suka sup.. dalam seminggu 2,3 kali kena buat sup..
kek batik merie dah lama tak buat.. dulu rajin buat, tp sejak anis tak leh mkn byk coklat, tu yg malas nak buat..

u-jin said...

kak yong bdk2 mmg suka supkan...btw napa anis x leh mkn coklat?

kakyong said...

anis tiap kali makan coklat (kalo byk sgt makan) dia akan cherryberry.. tu yg tak tahan tu.. dulu sekali sampai muntah2 & dah gaya mcm keracunan makanan gitu.. muntah sampe hijou2 kuning2 gitu.. bawa g spital, doktor masukkan air.. mujur tak kena tahan kat wad.. dah le masa tu kakyong baru jer abis pantang... tu gara2 mkn kek coklat moist.. la ni kalo mkn coklat dia mesti cherryberry... so doktor tak bg dia makan coklat .. tengok dia besor sket dulu camner...

Yan said...

kek batik lame tak buat dan tak makan... tp yan sebenarnye tak ske manis2.. cume kalau sesekali tu buleh gak.. hehehe

U-jin said...

kak yong...ho..camtu..kalo gitu kena pantau ler si anis tu...mungkin dia kalah kot ngan coklat...

yan...ujin pong lama giler x wat..tetiba teringin laks..heheh



I changed my font at thecutestblogontheblock.com