Followers

Monday, December 27, 2010

Hospital Bag ~ List for mom n baby


Diam x diam dah 8 bulan dah aku peknen..
emm dah kena pkir
brg apa yg nak dibawa dlm bag ke spital nanti
hehe..
cam nak dok kat hutel plak gaya aku ni......ekeke..

tp penting gak kan..kang tertinggal itu ini ..
kan ke syushahhhhhh..
kalau spital dekat ngan rumah
suruh jelar incik papa rempit amik jap..

orait...here the list....

For mom
Hospital card-yg plg penting
Baju persalinan sehelai yg butang depan- utk pakai masa discaj hospital
Kain batik- 2 helai
Toiletries
Towel
Nipple cream
Breast pump
Nursing bra
Breast pad
Panties
Magazine
maternity pad
Air selusuh/akar siti fatimah
Surah2 yg patut
Camera n handphone with charger (nak sms ke nak amik gambau ke...senang.. =)

For new baby
Baju sepasang for discaj
Kain bedung for discaj
Minyak yu yi
Kurma/madu/air zam zam utk belah mulut
Mitten and booties
Topi
diapers - 2 cukop kot..


Yang lain2 semua hospital sediakn rasanye..
different hospital different ler konsepnyer..
emm nak bwk lebih pong x kisah...lagi baguih,,,:)

n lagi satu list aku amik dr blog
bengkungmoden.com
more complete..
buleh jadikan guide untuk aku dan kwn2
yg bakal menunggu masa..hehe..
ups benornye aku pong x packing apa2 lagi...hihiks2..:P


Hug N KiSseS,


No comments:



I changed my font at thecutestblogontheblock.com

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin