Followers

Thursday, March 26, 2009

Economic downturn...

As we know, we are facing an economic downturn , one of the worst economic depressions that the world has seen for decades ..Unfortunately, nobody knows exactly when is down turn could recover.....risau kan..sebab cik u-jin pong kena tempias gak..kesian kan..huhuks...effect from Apr to Jul'09..we will working 4 days a week..friday off..after that???wallahualam...doa2kan yang baik2 yer..

hape le nak buat yer..xtra 1 day coti...husband kerja...bdk2 sekolah...korang kat luar tu ade idea x...kot2 cik u-jin leh considered..ade kah nak berforum sampai x ingat dunia dari pagi sampai ptg?..adalah sangat melampau tu..hahaha...emm..mungkin buat kek ke...belajar jahit ke...bla2....kalau ade idea buh sini...toce2...

5 comments:

Rozita said...

ye cik u-jin, ko cuti 3 hari kan..
apa kata ko jual nasi lemak kat tepi jalan??? kehkehekeh

akak pun sama. cuti jumaat tp dua kali aje sebulan. masih dlm permohonan dgn labour dept. belum dpt approval lagi

Aida Alias said...

byk tpt keje 4 hari je seminggu.. terutama kilang2 la.. adik sy pn dr bln 1 hr tu dh start keje 4 hari.. hr tu masa cuti raya cina majikan kasi cuti panjang.. keje 12-15 hr je sebulan.. pening kan..

U-jin said...

kak ita - haha...gud idea gak tu...jual nasi lemak...

mama iyta - apa kes hang pi komen kat citer kari...ekeke..haah ler...turn aku lak...tp x tahular sampai bila..

aida...dengar kata johor buk kilang effected kan...yelar...nasib minah karen..mcm ni lar...hehe

pjan a.k.a fizan said...

aku setuju hang tulis tu..boleh belajar buat kek...memasak...menjahit..gilap balik dekopek....pastu hasil2 tu boleh jual gak...dapat la skit2 income..ish takut kan...laki aku ni tak tau la kompeni dia cemana...dia pun dah kena cover kedah tu..asik ulang alik je...ada pekerja benti, kompeni dah tak mau amik pekerja ganti..huk huk seb baik minyak + hotel ble claim...

U-jin said...

pjan..tular..gawat skrg ni..aku pon pkir camtu...tgk lar..kalo x wat apa2 boring lak nanti..muehehe



I changed my font at thecutestblogontheblock.com