Followers

Tuesday, October 21, 2008

Abah - get well soon

Entry kali ni khas untuk abah tersayang...

19th Oct... 3 am..aku terima call dr abg rauf....mengatakan abah nazak...berderau darah...menggigil kaki..lemah longlai rasa....abah!!.....rasa waktu tu jugak nak terbang dapatkan abah....papa suruh byk2 bersabar...
kami terus berkemas dan balik ke kg....
7am..kami tiba di hospital......mak abg rauf,rashid,man dah ade...dan beberapa saudara terdekat.
aku cium tangan emak, salam sumer yg ade...aku lihat semua mata bergenang dgn air mata.....
abah mengeluh seperti sesak nafas...sayu nye hati ini....sebaknye dada ni....
aku panggil abah.....beritahu aku dah tiba.....mata abah terbuka sedikit..namun tiada jawapan..hanya keluhan yg kedengaran...suffernya abah...siannya abah....

aku pegang tangan abah...sejuknye...hanya ibu jarinye yg bergerak2 seolah2 nak bagitau dia sakit....tiba2 abah paut aku mcm nak mengiring...aku peluk abah...masa tu hati betul2 sebak...aku bisikkan kalimah allah di telinga abah...suruh abah ikut......sekali sekala abah menyebut 'allah'...alhamdulilah

kami mula membaca yasin dan aku n abg2 aku bergilir2 ajar abah mengucap....

11am....doktor yg merawat abah datang....abah diberi nebulizer..selepas itu abah dpt tidur sekejap..
1pm...abah mengeluh lagi...kali ini tidak lekang bibirnye menyebut allah...allah..allah...

tak tahu nak buat macamana....sesekali aku dan abang2 mengusap ubun2 abah....dan bisikkan ke telinga abah kalimah allah...dan bila tgk bibir abah kering...aku sudukan air....
Abah berpeluh tp sejuk....peluh sejuk....

ramai saudara mara yg datang dan bacakan yasin dan fatihah untuk abah.... alhamdulilah....terima kasih semua..

mlm tu aku temankan mak balik rumah sebab ke 2 kaki mak dah bengkak sbb terlampau lama duduk.......mlm tu abang2 aku yg jaga abah..

abah berzikir hingga semalam 20hb....lebih kurang pukul 10 pagi...bayangkan berapa puluh ribu perkataan 'allah' yg abah ucap...
abah dah mula sedar slps doktor berikan sekali lagi rawatan nebulizer...
kesempatan itu...aku tanya abah samada dia ingat aku dtg semalam menjaganya...
dgn suara yg lemah...abah jwab..'abah ingat....tp semalam abah sibuk....abah x dpt layan'..
terharunye aku ...sebaknye dada dengar abah ckp camtu...sekurang2 nye abah dah sedar..lega rasa hati...alhamdulilah....dapat ler abah makan walau pong sikit tp ia amat bermakna pada kami....

petang..aku balik ke shah alam dengan berat hati....sbb anak2 aku tinggal dengan bibik..dan papa pula kena pi outstation ke singapore......insyalah..dlm masa terdekat aku akan pulang semula tgk abah....

Kawan-kawan... sudilah doakan abah mas yang sedang sakit di Hospital Kota Tinggi...semuga cepat sembuh...didahului dgn terima kasih...semuga doa kalian turut meringankan sakit abah...aminnn..

untuk abah tersayang...'get well soon'...akak sentiasa mendoakan..

trima kasih juga dengan ucapan birthday dari kawan2......kak ida, ain, eidaice, yati, wana, kak zu,shima, kak murni, kak p5 dan yg lain2..

1 comment:

sheila said...

sedih pulak n3 akak yg ni...
teringat kat arwah ayah kite huhuhuhu..

semoga abah akan sembuh..hanya DIA yang maha mengetahui...



I changed my font at thecutestblogontheblock.com